آفتاب مهتاب، آخرین کتابی که مطالعه کردم:)
این کتاب یک مجموعه داستان است که در سال 81 برنده دو جایزه ادبی شده. شامل ده داستان کوتاه با مضامین اجتماعی، سیاسی و تربیتی است. به شخصه نگاه متفاوت این کتاب را به برش هایی از زندگی و مسائل پیرامون آن می پسندم. مشخصه مهم این مجموعه داستان، شیوه روایت آن است که اغلب، به صورت فلش بک به گذشته است(بیشتر دهه پنجاه وشصت). به نظرم همین مشخصه، به جذابیت داستان ها افزوده.
نویسنده در آفتاب و مهتاب، موضوعاتی مثل اعتیاد، خیانت، طلاق، حواشی سیاست، جنگ، مسائل شخصی نوجوانان و جوانان، تفکرات سیاسی و مبارزاتی آنان و... را دستمایه قلم خود قرار داده است. نگاه شخصیت های داستانی این مجموعه به زندگی بسیار متفاوت و خاص است بهتر است بگویم نگاهشان به زندگی زیباست.
من داستان شازده خانوم و یک شب قبل از انتخابات را بیشتر دوست داشتم:)
جملاتی از داستان شازده خانوم که در جلد پشت کتاب هم چاپ شده:
« حتی اگر سیندرلا باشی و با جادو جنبل از کلفتی ناماداری و خواهرخوانده های بی لیاقت خلاص بشی، لباس خانمانه و کفش های بلوری بپوشی باز هم باید این درد را بکشی. گیرم توی قصه ها نگویند.»
به نظرم تلفیق ژانرهای مختلف و روایت متفاوت کتاب، باعث جذابیت کتاب شده. به خصوص برای کسانی که به این حوزه علاقمند هستند.
ما را در سایت آفتاب مهتاب دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 41